Otros Artículos

 Otros Artículos:

Los artículos están divididos en dos categorías principalmente:


Memorias en congresos internacionales

J. Morais and K. Kou. Quaternionic Mathieu Functions for the Heat-Conduction Equation in Elliptical Confocal CoordinatesProceedings of the 17th International Conference on Computational and Mathematical Methods in Science and Engineering, CMMSE 2017: Costa Ballena (Rota), Cádiz, Spain: July 4-8, 2017, pp.1510-1521. ISBN: 9788461786947.

E. Possani, M. Cabo Nodar, and C. Herrera Musi (2011) " An Evaluation of the Cross Entropy Method to Solve Vehicle Routing Problems " Proceedings of the Latin-American Operations Research Workshop (TLAIO IV), November 2011.
Available at SSRN: http://ssrn.com/abstract=1946382

M. Trigueros, E. Possani. M.D. Lozano, I. Sandoval (2009) " Learning systems of linear equations through modelling" Proceedings of the 33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 5, pp. 225-232. (ISBN: 978-960-243-652-3) http://igpme.org/view.asp?ItemID=11&tname=tblComponent2&oname=Online%20pages&pg=front

G. Arechavaleta, E. Lopez-Damian, J. L. Morales (2009) " On the use of iterative LCP solvers for dry frictional contacts in grasping" International Conference onAdvanced Robotics, 2009. pp. 1-6 (ISBN: 978-1-4244-4855-5)
http://ieeexplore.ieee.org/xpls/abs_all.jsp?tp=&arnumber=5174669&isnumber=5174665

Charalambous N. (2007) "L^2 Harmonic Forms and the Structure of Complete Manifolds.",Proceedings of the International Conference in Memory of José F. Escobar, Revista Matemáticas: Enseñanza Universitaria de la ERM. http://www.box.net/shared/9d9edlk4oo

Espinosa, R. (2004) "Un método para ponderar criterios en modelos de decisión multicriterio no compensatorios", Memorias de la 3a. Conferencia Iberoamericana en Sistemas, Cibernética e informática (CISCI 2004), Orlando, Vol.1 226-231.

Trigueros, M. et al. (2004) "WGA 3: Mathematics Education in Senior Secondary Schools", en H. Fujita, Y. Hashimoto, B.B. Hosgson, P.Yee Lee, S. Lerman y T. Sawada (eds), Proceedings of the Ninth International Congress on Mathematical Education. 2000 Makuhari Japan, EUA, Kluwer Academic Puplishers, 232-237.

Trigueros, M. (2004) "Understanding the Meaning and Representation of Straight Line Solutions od Differential Equations", en D.E. McDougall y J.A. Ross (eds)., Proceedings of the Twenty-sixth Annual Meeting. North American Chapter of the international Group for the Psychology of Mathematics Education, Toronto, Vol.1, 127-134.

Trigueros, M. y S. Ursini (2004) "How do High School Students Interpret Parameters in Algebra?", en M. Johnsen Hoines, A.B. Fuglestad (eds)., Proceedings of the 28th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Bergen Universuty College. Bergen-Norway, Vol.4,361-368.

James W. Dufty, Aparna Baskaran, Lorena Zogaib, (2004) "A practical kinetic theory for granular gases". Proceedings of the Annual American Physical Society March Meeting.

Ursini, S., M. Trigueros, D. Montes y F. Escareño (2002) "Teaching Algebra using the 3UV Model", en D. Mewborn, P. Sztajn, D.Y. White, H.G. Wiegel, R.L. Bryant, K. Nooney (eds.), Proceedings of the XXIV Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Athens, Georgia, October 26-29, ERIC Clearinghouse on Science, Mathematics and Environmental Education, Vol.1, Columbus, Ohio, 495-507.


 

Artículos de divulgación

Pérez-Chavela, E. (2017). Curvando el espacio. Miscelánea Matemática De La Sociedad Matemática Mexicana, 65, 39-54.
http://www.miscelaneamatematica.org/Misc65/6504.pdf

Bosch, C. (2017). Un tamiz muy fino. Miscelánea Matemática De La Sociedad Matemática Mexicana, 65, 29-37.
http://www.miscelaneamatematica.org/Misc65/6503.pdf

J. Morais. Los polinomios de Zernike en el contexto del análisis cuaterniónico. Miscelánea matemática. Vol. 63, pp.45-76 (2016).

P. Castañeda (2016) "Oleinik a través del espejo". Miscelánea Matemática 62: 61--80.
http://miscelaneamatematica.org/Misc62/6205.pdf

C. Bosch y C.L. García (2016) "Alexandre Grothendieck: de la luz a la sombra". Miscelánea Matemática 62: 45--61.
http://miscelaneamatematica.org/Misc62/6204.pdf

P. Castañeda (2016) "Dogma: S-shaped", The Mathematical Intelligencer, 38(2), 10-13.
DOI 10.1007/s00283-015-9611-4

P. Castañeda (2014) "Primos distantes y parientes relativos", Miscelánea Matemática, 58:67-76
 http://miscelaneamatematica.org/Misc58/5805.pdf 

Gómez Wulschner, Claudia y Aurea Camila Ochoa Vivanco (2011) "  Un vistazo al teorema de Cayley-Hamilton". Laberintos e infinitos. ITAM, México.  Número 25, Primavera 2011 pp. 10-15
http://laberintos.itam.mx/articles

Gómez Wulschner, Claudia. (2010) " Ecos del Pasado...Nuestras Primeras Matem?ticas". Miscelánea Matemática, número 51 pp. 41-57, Sociedad Matemática Mexicana, México, noviembre 2010. ISSN-1665-5478.
http://www.miscelaneamatematica.org/

Gómez Wulschner, Claudia. (2007) "Ecos del Pasado, luces del presente. Graciela Salicrup". Miscelánea Matemática. No. 44, 1-9.
http://www.miscelaneamatematica.org/

Gómez Wulschner, C. y Ruíz de Eguino, R. (2007) "Formación Matemática: Construyendo una forma de ser." Correo del Maestro. Año 12 N?m. 137., México D.F. ISSN 1405-3616

M. R. Rodrigo (2007), "Sobre la infinitud de los números primos: un enfoque topológico",Miscelanea Matemática, 44 , pp. 79-82
http://www.miscelaneamatematica.org/

E.M. Navarro López, E. Possani Espinosa (2004) "Matemáticas y Computación: lo fino de la perforación", El Mundo del Petróleo No. 7 pp. 20-24.
http://www.elmundodelpetroleo.com/buscar_ejemplar.php

Lomelí, H. y B. Rumbos (2003), "La transformada de Laplace en economía", Gaceta de Economía, Año 8, No.15, 103-115.

Lomelí, H. y B. Rumbos (2002), "Algunas interpretaciones económicas del factor de integración", Miscelánea Matemática, No.35, 65-75.

Pastor, G. (2002), "El delicado arte de tirar y detener penalties", Miscelánea Matemática, No.35, 1-16.
http://www.miscelaneamatematica.org/

Alfaro, J. y C. Bosch (2001) "La peor conjetura de Fermat", Miscelánea Matemática, 34,113-123.

Bosch Giral, C. (2001) "Un mexicano de origen, pieza clave en Bourbaki", Miscelánea Matemática, No.33, 1-3.
http://www.miscelaneamatematica.org/

González, M. (2001) "El problema de la pelota distinta", FICOM (Federación Iberoamericana de Competiciones Matemáticas, Boletín No.11.

Bosch Giral, C. (2000) "Cosas que se deberían enseñar", Educación Matemática, Vol,12, No.3, 51-67.

Bosch Giral, C. (2000) "Hacia el infinito y más allá... Análisis funcional", Miscelánea Matemática, No.30, 27-40.
http://www.miscelaneamatematica.org/

González, M. (2000) "Cuántas horas hay", FICOM (Federación Iberoamericana de Competiciones Matemáticas, Boletín No.5, 1º parte.

González, M. (2000) "Cuántas horas hay", FICOM (Federación Iberoamericana de Competiciones Matemáticas, Boletín No.6, 2º parte.

Trigueros, M., S. Ursini y D. Lozano (2000), "La conceptualización de la variable en la enseñanza media", Educación Matemática, Vol. 12, No. 2, 27-48.

Bosch Giral, C. y J. Kucera (1999) "De una integral a otra ?Cuál escoger?, Miscelánea Matemática, No. 28, 1-10.
http://www.miscelaneamatematica.org/